Vliegen kan niet meer, of nog amper.
Hoe erg is het echt dat heel wat mensen
nu moeten afkicken
omdat ze geen twee, vier, acht of meer keren
per jaar het vliegtuig kunnen nemen?
Niet alle gevolgen van corona zijn even rampzalig.
Vliegen kan niet meer, of nog amper.
Hoe erg is het echt dat heel wat mensen
nu moeten afkicken
omdat ze geen twee, vier, acht of meer keren
per jaar het vliegtuig kunnen nemen?
Niet alle gevolgen van corona zijn even rampzalig.
Vele jobs staan op de helling als het leven stilvalt. Minder zichtbaar is hoe slechte globalisering het werk en inkomen van velen in de tang neemt.
Als in België een groter bedrijf zoals Audi Brussel onderuit gaat, stijgt gegarandeerd veel gejammer op en worden fundamentele vragen ontweken. Waarom is onze toekomstgerichte industriële dynamiek zo zwak? Kon de elektrische auto niet, zoals de tram, de wereld vanuit België veroveren?
Wat werkt best voor klimaat? Altijd opnieuw acties voeren tegen olie- en gasmultinationals zonder resultaat? Of hen, waar dat kan, effectief veranderen in kampioenen van duurzame energie? Dat is moeilijk maar uiterst succesvol als het lukt.
De grootste Zweedse vakbond schaart zich achter de staking van de Tesla werknemers. De weigering van Tesla om een collectieve arbeidsovereenkomst te sluiten, voedt in Noord-Europa al een half jaar een principieel conflict. Inzet is de sociaal gecorrigeerde economie.
HOEVEEL MEER WAARSCHUWINGEN NOG? In 2050 verliest de wereld al zeker 19 procent inkomen door klimaatverandering. Nietsdoen maakt dat alleen maar erger.