De "groene" ambities van de NMBS en andere Europese spoorbedrijven
Binnenkort start weer de jaarlijkse Week van de Vervoering (derde week van september) waarbij de aandacht van het grote publiek wordt gevestigd op duurzame mobiliteit.
Binnenkort start weer de jaarlijkse Week van de Vervoering (derde week van september) waarbij de aandacht van het grote publiek wordt gevestigd op duurzame mobiliteit.
Sinds Vlaanderen kennismaakte met de documentaire van Al Gore over de dramatische gevolgen van de opwarming van de aarde door onder meer de uitstoot van broeikasgassen, is ‘Kyoto’ een p
Het Europees Gerecht heeft geoordeeld dat Apple dan toch geen 13 miljard euro belastingen moet betalen aan Ierland. Daarmee ligt de miserie van fiscale concurrentie tussen verschillende landen weer volop bloot.
De farmaceutische industrie is uiterst rendabel én steunt op overheidsgeld. Toch zoekt ze amper naar de geneesmiddelen die meest nodig zijn. Dat moet snel beter nu een coronavaccin hard nodig is.
Hoe gaan we de coronacrisis betalen? Toch niet alleen met belastingen? Want er is een prima alternatief. Zet de immense aantallen coronamiljarden grotendeels om in aandelen van bedrijven, dan zorgen die straks voor overheidsinkomsten.
Nadat leden van de raad van bestuur bedenkingen uitten over een programma, is er bij de publieke omroep VRT beslist om een aflevering van een satirisch programma te censureren. Een heel zwaar precedent.
Critici van het neoliberalisme hebben het hier heel moeilijk mee: als het om het publiek belang draait, is geld beter in handen van een miljardair als Bill Gates dan in de handen van een federale overheid beheerst door president T.
"VRT kan en moet (nog) beter." De denkgroep 'Een goede VRT is best voor iedereen' - met gezaghebbende stemmen uit de samenleving, uit de academische, culturele, politieke en journalistieke wereld - pleit voor een performante openbare omroep.
De Europese Commissie voorziet 7,5 miljard euro ‘vers geld’ voor het Just Transition Fund. Maar is dat genoeg voor een rechtvaardige transitie? En hoe verstandig is het om dat te laten afhangen van privé investeerders?
"Ik vervoerde miljoenen mensen en weet hoe belangrijk al die haltes zijn." Tot z'n vierenzestigste was 'voadere' tramchauffeur in Gent. Een interview over werk bij De Lijn, uit het boek 'Voor de kost'